Καλημέρα σας, είμαι ο Θωμάς και ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τη μέχρι τώρα εμπειρία μου με τo M244 που τοποθετήθηκε στη vespa μου,μια P200E.
Κατ αρχήν να σας πω ότι την P200 την απέκτησα λίγο πριν το καλοκαίρι και δεν είναι για καθημερινή χρήση μιας και υπάρχει και ένα sportcity γι αυτό.
Αυτό που ήθελα εξαρχής ήταν ένα big bore kit που θα δουλέψει με την περιστροφική και με στόχο την καλή ροπή και όχι την απόλυτη δύναμη.
Μετά από αρκετό διάβασμα σε ιταλικά και αγγλικά φόρουμ ο κλήρος έπεσε σε αυτό το σχετικά σύγχρονο kit το οποίο τονίζω ότι δεν έχει τον ίδιο προσανατολισμό με τα M1X/M1L που στροφάρουν τρελλά,αλλά θεωρητικά ακολουθεί τη φιλοσοφία του 200αρι μοτέρ,δυνατό και ροπάτο.Ο Quattrini το δίνει σαν plug and play kit που μπορεί να δουλέψει με το si24.Το Μ244 σε σχέση με το Μ232 εκτός από το θυρίδωμα χρειάζεται και άνοιγμα της φωλιάς του στροφάλου στο κάρτερ από την πλευρά του βολάν, ακριβώς στα 99,5mm σύμφωνα με τις οδηγίες που συνοδεύουν το kit..Φυσικά πακέτο πάνε και όλα τα ρουλεμάν-τσιμούχες-φλάντζες-βίδες κάρτερ.
Τα υπόλοιπα βασικά περιφερειακά ήταν η εξάτμιση Megadella/slx 8 coni που διατηρεί το σχήμα της μαμάς και ταυτόχρονα δεν ξεσηκώνει τη γειτονιά στον αέρα,το καρμπ,keihin PWK 33 με φίλτρο σφουγγάρι,η εισαγωγή του,εγκεφαλάκι Kytronik για το αβανς και ενα βολάν κοντά στα δύο κιλά βάρος για πιό εύκολο στροφάρισμα,συμπλέκτης καμπάνα και γρανάζια μετάδοσης με ίσια δόντια DRT,από Ιταλία και αυτά.Περιμένοντας τα διάφορα πακέτα να φτάσουν, κατασκεύασα και μια βάση κινητήρα για να μπορεί ο μάστορας δουλέψει το μοτέρ.Κάποια στιγμή μέσα Ιουλίου άρχισαν να φτάνουν τα καλούδια οπότε ξεκίνησε λύσιμο,δουλειά στο κάρτερ σιγά σιγά δέσιμο και κάποια στιγμή μετά το 15Αύγουστο ρίξαμε την πρώτη μανιβελιά.
Σύμφωνα λοιπόν με τις οδηγίες του Ιταλού μαέστρου, έκανα κοντά στα 10 ντεπόζιτα στρώσιμο με μικρά ανοίγματα και διάφορες δοκιμές στα ζιγκλέρ για καλύτερη λειτουργία.Σίγουρα χρειάζεται ακόμη ψάξιμο και πιθανότατα ρύθμιση σε δυναμόμετρο με αναλυτή καυσαερίων για καλύτερο αποτέλεσμα και για να αποφύγω τον κίνδυνο κολλήματος,κάποια στιγμή θα το κάνω.
Όσον αφορά τη συμπεριφορά του, σίγουρα υπάρχει δύναμη παντού,δουλεύει στρωτά χωρίς κραδασμούς,με το συγκεκριμένο setup βγάζει το peak της δύναμης στις 6-7000 στροφές,μετά ανεβάζει μέχρι τις 8700 περίπου με λίγο κόπο,ίσως πρέπει να πέσω ακόμη στο κύριο ζιγκλέρ.Εκτίμηση ιπποδύναμης δε μπορώ να κάνω ούτε έχω κάνει σύγκριση με κάτι άλλο στο δρόμο ακόμη.Ακολουθούν και μερικές φωτογραφίες...