Οδήγηση στη βροχή.
Το «κλειδί» στο βρεγμένο οδόστρωμα είναι η ελάττωση της ταχύτητας, σε επίπεδα τέτοια ώστε να υπάρχει η δυνατότητα αντίδρασης και φρεναρίσματος, χωρίς η μοτοσικλέτα να κάνει πατινάζ. Πρέπει πάντα να τηρείται απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, χωρίς όμως υπερβολές, καθώς αν αφεθεί σε συνθήκες πόλης διάστημα π.χ 20 μέτρων από το αυτοκίνητο που είναι μπροστά, τότε σίγουρα θα βρεθεί κάποιος «γρήγορος» με άλλο αυτοκίνητο που θα επιχειρήσει να μπει στο χώρο αυτό και να είστε σίγουροι ότι δε θα διστάσει να σας κλείσει και λίγο αν χρειαστεί, προκειμένου να το επιτύχει.
· Όσο πιο όρθια είναι η μοτοσικλέτα, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχεις να πέσεις. Προσπαθήστε να διαγράψετε όσο πιο ευθεία γίνεται τις στροφές και μην παίρνετε μεγάλες κλίσεις.
· Μεγάλη προσοχή στο δρόμο! Το αρχικό στάδιο της βροχής δεν έχει καθαρίσει ακόμα το δρόμο, οπότε γλιστράει περισσότερο. Το τελικό στάδιο της βροχής έχει κατεβάσει όλα τα χώματα από τις κατηφόρες και τα έχει στρώσει όμορφα-όμορφα επάνω στις ευθείες.
· Κοιτάτε για αντανακλάσεις στο οδόστρωμα. Εκεί θα έχει λιμνάσει νερό, το οποίο είτε θα έχει γεμίσει λακκούβα, είτε κοιλότητα στο δρόμο. Στην πρώτη περίπτωση θα χάσετε απότομα τον έλεγχο, στη δεύτερη θα βρεθείτε ξαφνικά μέσα σε μία…λίμνη!
· Θυμηθείτε ότι οι αποστάσεις φρεναρίσματος μειώνονται δραστικά. Ήρεμα και με ευλάβεια το πίσω φρένο και πάντα σε συνδυασμό με το μπροστά, όχι το καθένα μόνο του.
· Εκμεταλλευτείτε το «φρένο» του κινητήρα. Κλείνοντας το γκάζι ή κατεβάζοντας μία σχέση στο κιβώτιο, η ταχύτητά σας μειώνεται ούτως ή άλλως. Προσοχή, όμως, στα απότομα και βίαια κατεβάσματα, καθώς μπορεί να μπλοκάρουν τον πίσω τροχό.
· Κάθε λίγο και λιγάκι «τσιμπάτε» τα φρένα ώστε να καθαρίσουν οι δίσκοι από τυχόν λάσπες, βρομιές και λάδια. Ειδικά στις εθνικές και στα ταξίδια.
· Η ζελατίνα του κράνους σας είναι ήδη βρεγμένη και ήδη εμποδίζει την ορατότητα. Προσοχή, λοιπόν, στο σπρέι από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά και τις ριπές νερού από εκείνους που σας προσπερνάνε.
· Γραμμές τρένων, εγκάρσιες λακκούβες, ξυμένη άσφαλτος και λοιπά δείγματα ελληνικής οδοποιίας, θα πρέπει να έρχονται κάθετα στους τροχούς μας και με μικρή ταχύτητα.
· Μεγάλη προσοχή στις «λιμνούλες», καθώς δεν αποκλείεται να κρύβουν από κάτω λακκούβα-κρατήρα. Αν έχει δημιουργηθεί μεγάλη «λίμνη» - καθόλου σπάνιο φαινόμενο στους ελληνικούς δρόμους - και πρέπει να τη διασχίσετε, σταματήστε λίγο στην άκρη και παρατηρείστε τα σημεία από όπου περνούν τα υπόλοιπα οχήματα και ακολουθήστε τα πατήματά τους.
· Καλό είναι να αποφεύγετε τις διαγραμμίσεις, καθώς γλιστράνε ανεξέλεγκτα. Ιδιαίτερη προσοχή και όταν πρέπει να φρενάρετε πάνω σε διάβαση πεζών, καθώς ο κίνδυνος να θελήσει ο πίσω τροχός να συναντήσει τον μπροστινό παραμονεύει.
· Με τις πρώτες σταγόνες βροχής αποφύγετε τα πεζοδρόμια, ακόμα και για παρκάρισμα. Εκτός από το ότι είστε παράνομοι (μην το ξεχνάτε), είναι εύκολο να πέσετε…σταματημένοι, καθώς γίνονται «γυαλί».