Εδώ θα προσπαθήσουμε να δούμε κάποια πράγματα σε σχέση με τις κεφαλές για τους φίλους που έχουν κάνει ή σκεφτονται να κάνουν το βήμα για ενα κιτάκι υπερκυβισμού και συγκεκριμένα για το malossi 210 που ειναι το πιο διαδεδομένο στην Ελλάδα και όχι μόνο.
Σε ότι αφορά τα κιτάκια που κυκλοφορούν στην αγορά υπάρχει η επιλογή για αγορά του κυλινδροπίστονου είτε σκέτο χωρίς κεφαλή, είτε με κεφαλή.
Σε ότι αφορά την Ελλάδα, απ όσο μπορουμε να γνωρίζουμε απο επαφές και συνομιλίες με κόσμο σε πανελλήνιες συναντήσεις είτε μέσω γνωστών συνεργείων και βελτιωτών του χώρου, η πλειοψηφία επιλέγει να αγοράσει το κιτάκι χωρίς τη κεφαλή.
Ο λόγος είναι οτι μια βεσπα που ο ιδιοκτήτης της την προορίζει για τουριστική χρήση η κεφαλή malossi που δίνει το κιτάκι δουλεύει με αρκετά μεγάλη συμπίεση και με σκουίς κάτω του 1mm πράγμα σχετικά απαγορευτικό για καποιον που θελει να ταξιδεψει στην Ελλάδα ειδικά με τις θερμοκρασίες που επικρατούν τους καλοκαιρινούς μήνες.
Αν λοιπόν δεν χρησιμοποιηθεί η κεφαλή malossi του κιτ, η πιο διαδεδομένη επιλογή είναι να ανοίγεται σε κάποιο μηχανουργείο η μαμά piaggio κεφαλή. Το κόστος δεν είναι μεγάλο και ανέρχεται περίπου στα 20Ε, πρέπει ομως να ακολουθηθεί κάποιο σχετικό σχέδιο από το μηχανουργείο προκειμένου να μη καταστραφεί η κεφαλή και δεν έχουμε τα αναμενόμενα αποτελέσματα σε ότι αφορά τη λειτουργία της βέσπας μας.
Παρακάτω παραθέτω ενα πρόχειρο σκαρίφημα σε σχέση με τις διαστάσεις που πρέπει να ακολουθήσουμε και μια φωτό με μια αρκετά σωστά ανοιγμένη κεφαλή του φίλου Viagra που τοποθετήσαμε τις προηγούμενες μέρες σε κάποιο project.
Το συνολικό ανοιγμα της κεφαλής πρέπει να γίνει στα 68,5 mm. Ο τρούλος να εχει διάμετρο περίπου 50mm και συνεπώς η διάμετρος τους σκουις μπαντ να ειναι στα 9,25mm. Το μυστικό στη διαδικασία του ανοίγματος είναι ο μηχανουργός να μην "ενοποιήσει" τη κλίση του σκουις μπαντ με τον τρούλο οπως μπορούμε να δουμε και στη παρακάτω φωτό. Ειναι προτιμότερο στο σημείο που από το σκουις μπαντ πάμε στο τρούλο να υπάρχει γωνία και να έρθει "χεράτα" παρά να γίνουν ολα ισιωμα και να χαλάσει η λειτουργία του χώρου καύσης και της κεφαλής.
Για όσους τώρα δεν θέλουν να μπούν στη διαδικασία να ανοίξουν τη μαμά κεφαλή τους και θέλουν να πληρώσουν κάτι παραπάνω, μπορούν να προμηθευτούν τη κεφαλή MMW η οποία ειναι σωστά σχεδιασμένη και πουλιέται και σε τρεις διαφορετικές εκδοχές σε ότι αφορά το σκουις.
Η εμπειρια έχει δείξει ότι για να δουλευει ικανοποιητικά ένα τουριστικό malossi ενα σκουις 1,5-1,8 είναι μια χαρά.
Στη παρακάτω φωτό απεικονίζονται απο αριστερά προς τα δεξιά μία κεφαλή malossi από κιτακι 210 MHR, μια κεφαλή piaggio ανοιγμένη σωστά και τέρμα δεξιά μια μαμά κεφαλή piaggio απείραχτη
Παρακαλώ για προσθήκες-διορθώσεις όποιον φίλο επιθυμεί προκειμένου το θέμα να γίνει πληρέστερο
Ε, το λοιπόν, ό,τι και να είναι τ’ άστρα, εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω...
Γέρον Βεσπίσιος ο Λαμπρεττοφόρος
Ευλόγησον!