Καλώς ήρθατε στη Vespophrenia, βλέπετε το forum μας σαν επισκέπτης!

Αν είστε κι εσείς αρρωστημένοι με τη vespa, τη lambretta και το κλασικό σκούτερ γενικότερα, εγγραφείτε στο forum για να μπορέσετε να δημοσιεύσετε νέο μήνυμα ή για να δείτε τα συνημμένα αρχεία, να λύσετε τις απορίες σας, να βοήθησετε άλλους να λύσουν τις απορίες τους και να συζητήσετε γι αυτό που εμείς απλά λέμε Vespophrenia!

H εγγραφή σας είναι γρήγορη, εύκολη και απολύτως δωρεάν! Αν συναντήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα κατά την εγγραφή σας ή με την πρόσβασή σας στο forum, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας στο μενού "Επικοινωνία". Σιγουρευτείτε ότι το email επικοινωνίας που συμπληρώνετε, είναι έγκυρο, έτσι ώστε να μπορέσει να ολοκληρωθεί η εγγραφή σας. Cheers!

ΘΕΜΑ: Γραναζώματα και υπολογισμοί!

Γραναζώματα και υπολογισμοί! 28/03/2020 00:48 #1

  • Το Άβαταρ του/της Spiros P200E Συντάκτης θέματος
  • Spiros P200E
  • Αποσυνδεμένος
  • Moderator
  • Moderator
  • Δημοσιεύσεις: 5547
  • Ληφθέντα Likes 8979
Σε αυτό το thread θα επιχειρήσουμε να δούμε το περιβόητο θέμα των γραναζωμάτων και έναν τρόπο υπολογισμού πέρα από τα προβλεπόμενα...

Βασίζομαι σε σημειώσεις του Κώστα (viagra) τις οποιες θα προσπαθήσω να εξηγήσω σχετικά αναλυτικά ώστε όποιος επιχειρεί μια αναβάθμιση στο κινητήρα του να μη πηγαίνει στα τυφλά.

Κύριος σκοπός αυτου του thread δεν είναι να δούμε το τελικό ratio που προκύπτει από την καμπάνα και που ειναι μια απλή διαίρεση αλλά τα κενά (gap) ανάμεσα στις σχέσεις και κυρίως ανάμεσα σε 3η και 4η που είναι κλασικό fail σε πολλά setup (κυρίως smallframe).

Οι υπολογισμοί μπορούν να γίνουν για οποιοδήποτε γρανάζωμα και αυτό που πρέπει να ξέρουμε είναι τον αριθμό των δοντιών του τετραπλούν (δέντρο), των τεσσάρων γραναζιών ταχυτήτων (πίσω) και φυσικά της καμπάνας μας.

Θα χρησιμοποίησω ως παράδειγμα τους υπολογισμούς που έκανα για την αναβάθμιση του βεσπίνο μου που είχα αισθητό πρόβλημα μεταξύ 3ης και 4ης με πολυ μεγάλο κρέμασμα και που φοράει μοτέρ pk50ss με αλλαγμένη καμπάνα 21/72 και μαμά (προς το παρόν) τετραπλούν αλλα και μαμά γρανάζια ταχυτήτων πίσω)

Εστω λοιπόν ΚΑΜΠΑΝΑ 21/72= 0,29

ΓΡΑΝΑΖΙΑ (πίσω):58δ - 2α 54δ - 3η 50δ - 4η 43δ
ΤΕΤΡΑΠΛΟΥΝ:10δ - 2α 15δ - 3η 21δ - 4η 26δ

Διαιρούμε μεταξύ τους και έχουμε 10/58=0,17 15/54=0,28 21/50=0,42 26/43= 0,60

Τους λόγους τώρα που προέκυψαν για κάθε ταχύτητα τους πολλαπλασιάζουμε με τον αρχικό λόγο της καμπάνας 21/72= 0,29 και έχουμε:

1η ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 0,29 Χ 0,17 = 0,049

2η ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 0,29 Χ 0,28 = 0,081

3η ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 0,29 Χ 0,42 = 0,122

3η ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 0,29 Χ 0,60 = 0,174

Τέλος αφαιρώντας μεταξύ τους τα αποτελέσματα έχουμε τα κενά που προκύπτουν μεταξύ των σχέσεων, δηλαδή:

1η σε 2α: 0,081-0,049 = 0,032
2α σε 3η: 0,122-0,081 = 0,041
3η σε 4η: 0,174-0,122 = 0,052

Εμπειρικά γνωρίζουμε ότι μια νορμάλ τιμή για να μην έχουμε κρεμάσματα μεταξύ των ταχυτήτων είναι μια τιμή που κυμαίνεται περιπου στο 0,035
Συνεπώς η τιμή 0,052 μεταξύ 3ης και 4ης στο συγκεκριμένο setup που εγώ είχα στο βεσπίνο μου κρίνεται ως απαράδεκτη και εξηγεί το μεγάλο πρόβλημα που είχα μεταξύ 3ης και 4ης που ο κινητήρας κρέμαγε.

Απο τους παραπάνω υπολογισμούς αντιλαμβανόμαστε ότι το τελικό βήμα της καμπάνας που συνηθίζουμε να μετράμε (π.χ 23/65, 17/68. 24/72) απο μόνο του δεν μας λέει κάτι. Το ζητούμενο είναι να ξέρουμε τα gap μεταξύ των σχέσεων και με τις κατάλληλες παρεμβάσεις (π.χ κοντότερο γρανάζι 4ης ή αλλο τετραπλούν) να τα φέρουμε στο επιθυμητό, σύμφωνα με τα γούστα και τους καθενός, αποτέλεσμα.

Παρακαλώ τους σύντροχους για διορθώσεις ή εξτρα πληροφορίες-παρεμβάσεις ώστε το θέμα να γίνει πληρέστερο.
Ε, το λοιπόν, ό,τι και να είναι τ’ άστρα, εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω...

Γέρον Βεσπίσιος ο Λαμπρεττοφόρος

Ευλόγησον!
Οι ακόλουθοι χρήστες έκαναν "Like": Giannaras, Vasilis, panos, axxis, viaGRa, blade, Nikolas

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Last edit: Post by Spiros P200E.

Γραναζώματα και υπολογισμοί! 28/03/2020 08:56 #2

πολυ ωραιο και πολυ χρισημο thrent.
θα βοηθησει πολυ ολους οαους θελουν καποια στιγμή να ασχοληθουν με την βελτίωση στα βεσπακια τους.
"αχαστο στοίχημα"

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Γραναζώματα και υπολογισμοί! 29/03/2020 17:47 #3

γεια χαρα
για οσους βαριουνται τους υπολογισμους υπαρχει και αυτο που εμενα με εχει βολεψει πολυ

gearingcalc.free.fr/
Οι ακόλουθοι χρήστες έκαναν "Like": Spiros P200E, Vasilis, v.g

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Γραναζώματα και υπολογισμοί! 01/04/2020 00:39 #4

Όλα αυτά τα καλκουλειτο είναι καλά για να πάρεις μια γεύση.δεν λύνουν όμως το θέμα.βοηθανε αρκετά σε βασικά πράγματα όπως το τελικό βήμα και μερικά ακόμα βασικά πράγματα.την διαφορά όμως από ταχύτητα σε ταχύτητα και τις τρύπες αυτών μεταξύ τους δεν θα σου δώσει σημαντικές πληροφορίες.
Οι ακόλουθοι χρήστες έκαναν "Like": Spiros P200E, panos

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Γραναζώματα και υπολογισμοί! 25/08/2023 20:29 #5

Σπυραρα μας άνοιξες δουλειές, και τα χω κάνει αχταρμά ...
Είπα να αλλάξω το τετραπλουν στο βεσπινο. Πήρα 10-14-18-22.
Κλείνω το μοτέρ(το έχω ανοίξει και κλείσει 3 φορές). Ακούω τα γρανάζια μεταξύ τους να ροκανανε,και έχω την εντύπωση ότι το 22 δεν ακουμπάει καθόλου στο γρανάζι της 4ης.
Τι λαλακια έχω κάνει? Με αυτό το τετραπλουν πρέπει να αλλάξω και της 4ης το γρανάζι? Επίσης σε μανιβελιες για να δω πως γυρνάει όλο το σύστημα μου ξεπιανει το γρανάζι της μανιβελας.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Σελίδα:
  • 1