@apap86
Συγχαρητήρια που κρατάς το νήμα ζωντανό.
Kάτοχος Vespa από το 1992 και με γραμμένα πάνω από 120.000 χιλιόμετρα και με εννιά μοντέλα στην κατοχή μου και με την LML δέκατο μοντέλο αναφέρω τα εξής σε όσους σκέφτονται να την αγοράσουν:
ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ 1500 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ
ΤΑ ΥΠΕΡ:
1)Φώτα τα καλύτερα έβερ σε βέσπα. Kαλύτερα και από τη Milenium - PX200FD
2)Κραδασμοί ελάχιστοι σαν να είναι ένα μονοκύλινδρο γιαπωνέζικο μοτοσυκλετάκι 250 κυβικών και φυσικά λιγότερη από οποιοδήποτε παπί.
3)Αναρτήσεις από άλλο πλανήτη, σκληρές με σωστές αποσβέσεις, κουραστικές στις λακούβες με ένα άτομο, τέλειες με δύο, άτομα και φορτίο, με άψογη ενεργιτική ασφάλεια , βιδώνουν τη μηχανή μέσα στη στροφή. Μπράβο σοτους ινδούς. Αν ήταν και ρυθμιζόμενο το πίσω ελατήριο θα ήταν must και για τους κατόχους PX
4)Πλαίσιο, έργο τέχνης, με μακρύ μεταξόνιο, που δίνει καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές, με λιγότερη νευρικότητα στην εσωτερική της στροφής, που θέλει περισσότερη αποφασιστικότητα στο πλάγιασμα για να "πέσεις" μέσα στη στροφή. Επίσης η ευθυβολία του στην εθνική οδό και η μεγαλύτερη αναισθησία του σε πλευρικούς ανέμους στην εθνική οδό είναι ευεργετική. Επιτέλους καλύτερο ζύγισμα του κινητήρα που τώρα αναγκάζει τον αναβάτη να γέρνει λιγότερο αριστερά για να πάει ευθεία. Το κακό είναι ότι λόγω διαφορετικού μεγαλύτερου μεταξονίου, ξεχάστε κάποια αξεσουάρ, π.χ. πίσω σκάρες, πίσω κάγκελα που είχατε από παλιές βέσπες. ΔΕ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ για κάποια χιλιοστά.
5)Τα καλύτερα γκριπ σε βέσπα μέχρι τώρα
6)Το καλύτερο δισκόφρενο σε βέσπα. Προοδευτικότατο. ΠΑΝΙΣΧΥΡΟ (με κεφαλαία το γραφω για να το τονίσω) με μισό άγγιγμα της μανέτας ρίχνεις άγκυρα. Αλλά διαβάστε παρακάτω τι συμβαίνει με αυτό το δισκόφρενο
7)Κοντέρ με άψογο νυχτερινό φωτισμό , πορτοκαλί ξεκουραστη απεικόνιση χαρακτήρων για νυχτερινή οδήγηση αλλά διαβάστε παρακάτω τι συμβαίνει με αυτό το κοντέρ.
8. Ήχος εξάτμισης μπάσος και ρυθμικός.
9)ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ στο ταξίδι, στο φανάρι στο ρελαντί. Κατεβαίνεις από την κανίστρα με τη λαδίλα που είναι κομπρεσέρ και ανεβένεις σε rolls roys (αν είχε σωστή σέλα) Φτανεις στον προορισμό σου σε εκδρομή με τη λέσχη οι υπόλοιποι πίνουν ασπιρίνες και εσύ γελάς.
10)ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ μόνο 3,5 / 100KM. O εχθρός του βενζινά.
11)Καθρέφτες τέλιοι. Δεν ξεβιδώνωνται, απεικονίζουν σωστά, έχουν το κατάληλο μέγεθος, δεν είναι σα κεραίες τεράστιοι, δε χαλάει το πάσο τους, δεν είναι στο τιμόνι και ύστερα να ψάχνεις να βρεις τάπες τιμονιού (άμα κλωτσήσει το σπείρωμα), δεν έχουν πρόβλημα με κραδασμούς, δε βλέπεις τους ώμους σου (ένα ελάχιστο κομμάτι μόνο) και έχουν κατάληλο ύψος. Με λίγα λόγια επιτέλους θέλεις να αφήσεις τους καθρέφτες επάνω στη βέσπα.
12)ταιριάζου πολλά περιφεριακά από Piaggio και έτσι κρατάς ότι καλύτερο έχει και ότι δεν είναι καλό το βελτιώνεις με ανταλλακτικά από μία γνήσια βέσπα π.χ. κρατάς καθρέφτες, τακάκια δισκόπλακα , πλαίσο, μοτέρ και αλλάζεις π.χ. σέλλα, μανέτες κ.τ.λ. με Piaggio ή after Market
13)Αθόρυβο κιβώτικο χωρίς το ανατριχιαστικό γκαπ, και με καλύτερη αίσθηση στο κούμπωμα.
ΤΑ ΚΑΤΑ:
1)Συμπλέκτης που πιάνει αρκετα ψηλά
2)Μανέτες που θέλουν μακρυά δάχτυλα και θέλουν αλλαγή με άλλες ρυθμιζόμες. Αυτο το έχουν όλες οι βέσπες.
3)Σέλα παραδοσιακά άχρηστη όπως σε κάθε βέσπα χειρότερη από PX200 FD καλύτερη από όλες τις παλίες σέλες με ελατήρια της Piaggio (αυτό μας έλλειπε...). Αφρώδες με λάθος σκληρότητα, δε το λες και μαλακό, αλλά τελικά μετά από λίγο πονάει ο κ@λος σου. Ήδη έχει φάει μετατροπή
4)Λάστιχα για πέταμα νάυλον τα αλλάζεις την πρώτη μέρα. Μόλις τα άλλαξα σε συνδιασμό με την πλαισιάρα , τα φρένα και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, στρίβω όπως δεν έστριβα ποτέ με καμμία άλλη βέσπα (Αλλά θέλει δύναμη να πέσει μέσα στη στροφή. Δεν τραβάς απλά τιμόνι. Ρίχνεις πλέον σώμα)
5)Κοντέρ με άψογο νυχτερινό φωτισμό , πορτοκαλί ξεκουραστη απεικόνιση χαρακτήρων για νυχτερινή οδήγηση, με παραδοσιακά άχρηστο δείκτη βενίνης αλλά Piaggio. Μεγάλο ατόπημα η έλλειψη από ενδεικτική λυχνία ρεζέρβας, με αποτέλεσμα ενώ έχεις δείκτη βενζίνης να πρέπει να γυρίζεις το ρακόρ στη ρεζέρβα, αλλά εποχές P200 - Rally. ΕΛΕΟΣ!!!. Εκείνες τουλάχιστον δεν είχαν δείκτει βενζίνης. Αντί αυτού του απαραίτητου ενδεικτικού, έχουν μία γελία ανυπόστατη ενδεικτική λυχνια που ανάβει όταν πατάς φρένο! Μα ότι να 'ναι λέμε κύριοι....
6)Επειδόσεις. ϊδια τελική, χειρότερη επιτάχυνση από 200αρα, η οποία αντισταθμίζετε όμως με τη φοβερή κλιμάκωση κιβωτίου. Επιταχύνει σαν 177 Pinasco 1st stage με καρμπυρατερ 20αρι μαμά και φαγωμένο στρόφαλο και θυρίδωμα. Δεν επιταχύνει σα 200αρα μαμά.
7)ΑΣΤΕΙΑ αυτονομία για βεσπίστι που θέλουν να ταξιδεύουν. 150 χιλιόμετρα είναι πολύ λίγα και υπήρχε χώρος να κάνουν το τεπόζιτο μεγαλύτερο αν θέλανε. Για την πόλη είναι φοβερή αυτονομία για μοτοσυκλετάκι-σκούτερ.
8.Προβλήματα στο παρατεταμένο τέρμα γκάζι στην εθνική (ατροφίες) αν έχεις φτάσει στο ¼ του τεποζίτου. Το καρμπυρατέρ είναι ψηλότερα από τη στάθμη βενζίνης και η βενζίνη δεν μπορεί να κάνει κάθετη ροή. Χρειάζεται ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αντλία βενζίνης μηχανική υποπίεσης (είναι πάμφηνες στο ebay) . Αλλιώς πρέπει να ταξιδεύετε με τεπόζιτο πάνω από ¼ πράγμα που δε γίνεται διότι είναι ήδη πολύ μικρό σε χωρητικότητα.
9)κάκιστο σε αίσθηση πίσω ταμπούρο. ϊσως φταίνε τα υλικά τριβής, ίσως το ταμπούρο, ίσως και τα δύο συνδιαστικά ίσως it's a kind of a lotery στο δικό μου μηχανάκι. Αλλά συγνώμη αυτό δεν είναι φρένο είναι σφουγγάρι. Και έχει και αργή επαναφορά το πενταλ, χωρίς όμως να κολλάει η ντίζα.... ΑΙΣΧΟΣ ΦΡΕΝΟ. (το πρόβλημα λύθηκε με αλλαγή υλικών τριβής). Ευτυχώς το μπροστινό ειναι από μοτοσυκλέτα σε αίσθηση - δύναμη.
10)Rubber triming parts είναι όλα ΓΙΑ ΠΕΤΑΜΑ. Αγοράζετε ένα καλό after market set και τα αλλάζεται όλα.
11)Tρεις μοναδικές επιλογές σε σέλλες after market λόγω διαφοερετικού τεποζίτου που είναι υπερυψωμένο. Δύο σέλλες παράγει ως εξτρα η LML (μία σπορ, μια πολυθρονάτη) και μία παράγει η ancilloti που την αγόρασα και είναι μάπα και έχει σοβαρό πρόβλημα.... Αν σας ενδιαφέρει θα σας το γράψω το γιατί σε άλλο πόστ.
12)Το πανίσχυρο φρένο σε συνδιασμό με τη μονόμπραση ανάρτηση κάνει τη μηχανή να τραβάει δεξιά όταν πατήσεις αρχικά τη μανέτα και μέχρι να βυθιστει η μπροστινή ανάρτηση. Το φαινόμενο να διπλώσει το τιμόνει παύει να υπάρχει όταν: 1) Πλέον έχει βυθιστεί η μπροστινή ανάρτηση 2) Πατήσεις αποφασιστικά και όχι απαλά το μπροστινό φρένο συνδιαστικά με το πίσω. Αυτό το έχω πάθει σε μοτοσυκλέτες αλλά πρώτη φορά συμβαίνει σε βέσπα! Τέτοιο φρένο έχει μπροστινό!
13)Είναι τόσο πολιτισμένη και αθόρυβη που δεν ξέρω αν πρέπει να τις βάλω after market εξάτμιση. Ο @apap86 κάνει ειδική μνεία στην Leovinci που συνδιάζει ελευθερία με πολιτισμό. (Δώσε παραπάνω feedback please Mr @apap86)
Συμπέρασμα:
Είναι η βέσπα που έπρεπε να παράξει η Piaggio και θα την αγόραζε και το τελευταίο αμετανόητο μέλος της κάθε λέσχης ανά τον πλανήτη. Με το όνομα LML δεν μπορεις να κάνεις καριέρα ακόμα και αν προσφέρεις οικονομία και πολιτισμό στη μετακίνηση.
Αν διαβάσετε τα καλά της σχεδόν όλα είναι αδύνατον να τα αποκτήσεις σε μία γνήσια βέσπα αλλα αν διαβάσεις τα κακά της π.χ. το πίσω κακό φρένο μπορείς να το κάνεις να γίνει καλό αν τοποθετησεις ταμπούρα και υλικά τριβής Piaggio. Φυσικά δεν ισχύει το ίδιο π.χ. για την ενδεικτική λυχνία της ρεζέρβας που δεν μπορείς να την αποκτήσεις και πρέπει να μάθεις εν έτη 2017 να ζείς στρίβωντας το ρακόρ της βενζίνης (τατατά αίσχος)
Αλλά έτσι πως στριβει και έτσι πως φρενάρει αυτη η "βέσπα" , δεν μπορεί να στρίψει ποτέ καμία βέσπα γνήσια. Και στρίβει φοβερά και φρενάρει φοβερότερα. Τα επιπλέον 12 κιλά απο τη PX200 (110 η PX, 122 η 200αρα LML) συνδιαστικά με το μεγαλύτερο μεταξόνιο της αφαιρούν ευελιξία στην πόλη αλλά της δίνουν ακαμψία στο βουνό, σε δρόμους με στροφές και απίστευτη ευθυβολία στην εθνική ειδικά με μικρό ανεμοθώρακα. Με τα Heidenau Κ47 έχω ξεσκιστεί να κάνω καγκουριές που έκανα σα πιτσιρικάς πριν 20 χρόνια.
Η πιο μοντερνα βεσπα σε θεματα πολιτισμου, κραδασμων και κρατηματος που κοιταζει στα ισια τις αυτοματες "βεσπες", που κακα τα ψεματα στριβουν , φρεναρουν σωστα και ειναι πολιτισμενες. Η χρυση τομη που ενωνει τους δυο κόσμους. Πιο "βεσπα" από τις GTS αυτόματες (ξέρω είμαι κακός και άλθιος που γράφω τέτοια πράγματα)
Πραγματικά όλοι μένουμε με την απορία ΓΙΑΤΙ. Ένα μεγάλο ΓΙΑΤΙ, ενώ η piaggio είναι ένας βιώσιμος κολοσσός, που έχει τόσα πολλά μοτέρ στη φαρέτρα της, δεν μπήκε στο κόπο, να μετατρέψει ένα υπάρχων αυτόματο μοτέρ σε manual και να το τοποθετήσει σε ένα κλασσικο πλαίσο βέσπα έστω και αν δεν έβαζε ρεζέρβα και είχε το μοτέρ ζυγισμένο στο κέντρο. Χρήματα είχε και έχει, πελατολόγιο υπάρχει, υποψήφιοι υπάρχουν , το όνομα βέσπα τεράστιο brand name, γιατί δε το έκανε η piaggio? Έχουν χάσει αυτοί τα δισεκατομύρια κέρδους και εμείς την ευκειρία να καβαλάμε μία καλύτερα βέσπα συγκριτικά με τις μουσιακές δίχρονες που καβαλάμε.....
Ευχαριστώ για τη φιλοξένια στο φόρουμ σας και συγνώμη για τη μακροσκελή ανάρτηση. ¨ηθελα απλά να βοηθήσω νέους υποψίφιους κατόχους και να λύσω απορίες μου εφόσων μου απαντήσουν οι παλιοί κάτοχοι.
Συγνώμη και για τα ορθογραφικά λάθη.