Η κούκλα του Μartini
Αισθητική άσκηση αποτελεί η Vespa του Βασίλη Φ. αφού αποδεικνύει πως με προσεκτική επιλογή χρωμάτων, αξεσουάρ και αυτοκόλλητων, ένα κοινό, καθημερινό σκούτερ μπορεί να γίνει… ντίβα, κουκλάρα.
Και δεν είναι μόνο η ομορφιά αυτή που χαρακτηρίζει την ταπεινή – κατά τ’ άλλα – Piaggio Vespa P200E, του 1980 παρακαλώ του Βασίλη, αλλά μια αίσθηση “αθλητισμού”, σπορ, αγώνων που αποπνέει. Είναι αυτό που λένε: άμα έχει μεράκι και έμπνευση ο άνθρωπος κάνει “παπάδες”.
“Παπάδες” πάντως δεν έχουν μπει πάνω στην ΡΧ, παρά μόνον ένα καρμπιρατέρ Dellorto 24/24 με ζιγκλέρ 120, αντί του “μαμίσιου” 118, λόγω της εξάτμισης που είναι Sito Plus.
Οι μικρές αυτές αλλαγές έγιναν για να δοθεί λίγη ζωή στον κλασικό κινητήρα των 198 κυβικών και να αποκτήσει λίγο τσαγανό παραπάνω.
Η Vespa αυτή ανήκε στον πατέρα ενός φίλου του Βασίλη Φ. ο οποίος την χρησιμοποιούσε μόνο σαν μεταφορικό μέσον για διακοπές σε νησιά. Όταν πούλησε στον Βασίλη τη Vespa έναντι ελαχίστου συμβολικού ποσού ζήτησε απλά να την δει όταν θα είχε ολοκληρωθεί η ανακατασκευή.
Όταν αυτό τελικά συνέβη – μετά από πολλή δουλειά και εργατώρες – και ο παλιός ιδιοκτήτης βρέθηκε μπροστά στο ολοκληρωμένο project, συγκινήθηκε σε τέτοιο βαθμό, που δάκρυσε μπροστά στην εξαιρετική δουλειά που αντίκρυζαν τα μάτια του.
Στο κομμάτι του βάψιμου, που έχει δημιουργήσει αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα, ο Βασίλης επέλεξε τα αγωνιστικά χρώματα των Lancia Delta Integrale και η Lancia 037 που έτρεχαν στους αγώνες με τα χρώματα του αλκοολούχου ποτού Martini. Άσπρο το βασικό χρώμα για το μεγαλύτερο κομμάτι της βεσπούλας, με μια αγωνιστική, τριών χρωμάτων, γραμμή να διατρέχει όλο της το κουστούμι, από μπροστινό φτερό μέχρι τα πλαϊνά καπάκια.
Ε, το λοιπόν, ό,τι και να είναι τ’ άστρα, εγώ τη γλώσσα μου τους βγάζω...
Γέρον Βεσπίσιος ο Λαμπρεττοφόρος
Ευλόγησον!